Flytt och manisk?

30.01.2017

Ja nu var det dags... Något som vi vetat om länge men som inte har landat hos mig förrän nu. Den STORA flytten till Gudmundsätra. Nu äntligen har jag kommit till ro, med vårt livsomvälvande beslut och funnit mig i det, och faktiskt längtar, ser fram emot och drömmer och planerar om. Det har jag inte gjort på flera år, så det är ett oerhört stort steg framåt för mig! 

Jag planerar inte bara heminredning utan även rumsuthyrning, bygga möbler, plantering, ett liv på landet...

Dock är jag så sönderstressad att jag snart kräks. Magen vänder sig, magkatarren är i sitt esse och jag mår generellt skit. Så är det inför alla saker som inte är vardagliga, jag kan inte hantera det! Jag lunkar på och visar inget utåt, men på insidan är jag sprickfärdig och minsta lilla skulle kunna få mig att bryta ihop! 

Idag skulle jag hänga upp dammsugarslangen i städskåpet, men rengöringsflaskorna hängde fel så den fick inte plats. Rätt enkel lösning på det problemet, är ju att flytta på flaskorna. Kan man tycka! Men istället bröt jag ihop. Men sen kom jag igen, gjorde om, gjorde rätt! Det är väl det största framsteget!

Sömnen är också katastrof. Sover knappt något längre! Det känns lite som en manisk period just nu, fast utan orken! Då brukar jag må så här, fast med mer energi. Jag kan bara hoppas att det inte är en fas, utan att jag faktiskt börjar må ganska bra!

Dock måste jag nog byta ut en av mina mediciner, så vi får se vad som händer framåt. Jag har fått en biverkning i form av svettningar på natten. Jag svettas så mycket att jag vaknar upp och det känns som jag klivit rakt ut från duschen! Uack!!!

Förra måndagen började jag och Fredrik på Viktväktarna. Har redan märkt en generell skillnad! Framförallt får jag inspiration på att laga mat! Känns jättekul! Mitt mål är främst att äta, komma ut och röra på mig och även att finna en livskvalite som gör att jag sakta men säkert ska komma tillbaka till min gamla kropp! 30 kg ska bort! Hur jag lyckats låta det gå så här långt förstår jag inte. Men det är som det är, måste börja respektera mitt tempel! Till stor del handlar det ju om mina depressioner som gjort att jag slutat äta, börjat hetsäta och medicinerna som man lätt kan gå upp i vikt av! 

Ja herregud ni! Jag är på rätt väg! Ni ska se att jag kommer kliva ut på andra sidan som den pigga, glada, hurtiga, goa, organiserade Lina som jag vill vara. Den Lina jag längtar efter....


Flyttkaos
Flyttkaos
Färgkoordinerat
Färgkoordinerat
Organisation
Organisation

 

Om ni ska se en film -se DANISH GIRL! Helt fantastisk film!!! Jag grät, log, kände! Så vacker! OH MY GOOOOOD!!!!!

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång