Känner någon igen sig?

25.01.2017

Känslan på morgonen när man är så trött så att man inte förstår att man legat i sängen överhuvudtaget. Man ska få ihop livspusslet. Väcka barn lugnt och harmoniskt, kolla bs, laga frukost, ställa äggklocka, tjata på barn att komma och äta, klä barn under protest, borsta tänderna under hot, packa väska, kolla bs, kolla så att all hårdvara fungerar. Ställa äggklocka för iväggång till skolan. Starta bil, tjata på barn att klä på sig ytterkläder utan att jaga hundar, spela mer spel, natta nalle. Eller något annat som helt plötsligt blir jävligt viktigt! Gasa järnet för att komma iväg i tid. SÅ! Barn ett iväg. Barn två nästa... Väcka barn lugnt och harmoniskt...

Alltså jag dör! Nee, men hur ska man hinna med sig själv dessa mornar? Hur ska jag hinna fräscha till mig för att kunna åka till ett jobb i framtiden.

Här kommer lite tips från coachen:

ja ni ser ju...
ja ni ser ju...

En hel del produkter där all rengöring intages i duschen samtidigt som du borstar tänderna och kissar.

Smink: TÄCKSTIFT! Rouge, vit kajal, ögonbrynsfärg. Glöm Mascara -det är för fest!

Medans håret självtorkar, kletar du med fingarna ut täckstift i hela ansiktet. Lägg inge täckstift under ögonen, det försärker oftast påsarna. Lägg de hellre i ögonvrån mot näsan.

Foundation
Foundation
Börjar likna något
Börjar likna något
Rouge applicering 1
Rouge applicering 1
Rouge applicering 2
Rouge applicering 2
På med ögonbryn och extra rouge på ögonlocken samt vit kajal i ögonvrån
På med ögonbryn och extra rouge på ögonlocken samt vit kajal i ögonvrån
I med lite hårvax, dra ut, rufsa släta (gör inget om det fortfarande är blött)
I med lite hårvax, dra ut, rufsa släta (gör inget om det fortfarande är blött)
Glöm inte pärlorna flickor!
Glöm inte pärlorna flickor!

Så, nu ca 5 min. Dock hann jag inte bajsa, så det tog jag när jag borstade tänderna på grabben (inga namn nämnda så han slipper skämmas ihjäl) 

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång