Snurr på slang, dräktighet och flytt

08.02.2017

Då var vi här. Gudmundsätra Gård. Här ska det tydligen spökas en hel del, så jag går på tå. Rädd. Men det händer inget (än.) Thank you lord! 

Vaknade klockan 00.02 (!) Trött på detta! Gick och la mig i tid, så fruktansvärt trött. Vaknade sedan lite tidigt, kroppen tyckte alltså att 2 timmars sömn räckte! Men, men. Myser, tända ljus. Kaffe. Lite shopping på det. Gardiner till våra 2,5 meters fönster ska införskaffas. Det måste även införskaffas färg till köket, för vi står verkligen inte ut! Ska lägga ut lite bilder vid ett senare tillfälle. 

Luddes diabetes är åt helskotta, vet inte riktigt var jag ska börja fixa till det. Nålbyten minst en gång varje dag, Han låter pumpen hänga fritt vilket medför ett enormt slitage på hans mage där nålen sitter. Han tröttnar ibland på att ha den hängande och då kopplar han helt sonika bort den! Kom på honom igår, hotade med sprutor, men det vill han verkligen inte! Men jag ser snart ingen återvändo, detta är ohållbart. Förutom detta så fortsätter han, tugga och snurra på slangen. Men söt är han min lilla grabb! Så otroligt stark och duktig! 


Flytten gick jätte bra. I fredags tog jag de mesta kläderna och vi sov i huset för första gången. I lördags packades lastbilen. Fredrik ringde mig vid 12 på lördagen och var lite uppgiven. Ingen av de som skulle dyka upp "om det fanns tid" -kom. Han och hans bror stod där själva. Jag har ju haft en fruktansvärd nackspärr och ont i ryggen så jag försökte undvika att bära. Samt att någon var tvungen att ha "koll på barnen." Jag ringde snabbt ett par samtal och la ut en vädjan på facebook och vips var vi ett gäng! Så underbart när det dyker upp människor och bara hjälper till! Så otroligt tacksam för att jag har såna vänner/bekantaoch familj. Men på ett par timmar var det klart! Helt fantastiskt! Som avrundning på flytten bleve vi bjudna på "flyttgröt" av vår granne. Gröten bestod av flygande jacob. Kan säga att det var otroligt uppskattat av alla. Så ett tips, skit i flyttpizzan och förlita dig på någon schysst granne. 

I söndags kom hela flyttlasset till gården och inflyttningen skedde snabbt och effektivt. Även denna dag hade vi hjälp av fantastiska vänner och familjemedlemmar! Så otroligt! Serverade god mat och massa kaffe  och vips, så var vi klar!

Vi har några lådor/kartonger kvar, men mest ställa iordning och slå sig till ro och känna av läget. Nu inväntar vi rörmokare så vi får varmvatten och lite nya rör. Så blir det här så j-la bra! Tur vi har ett par lägenheter så man kan gå och ta en dusch och diska i varmvatten, annars hade det här aldrig funkat! Röret i köket har fryst sönder och  har vi otur är det något fel på varmvattenberedaren. Fast det är det väl inte!???

Mer saker som hänt -Flisan är dräktig, eller skendräktig. Oavsett vad, så är hon tjock och go och väldigt, väldigt dräktig.... Om det kommer valpar kommer de i mitten på mars. 

Nästa vecka måste jag ta itu med VV igen, kom helt ur gängorna med flytten! Men på´t igen! 


Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång